
Yapımcı : Blizzard
Kahramanların Azeroth topraklarına ilk adımlarını atmalarının ardından tam iki yıl geçti ve altı yıl öncesinde Arthas’ın Ner’zhul ile bir olup Lich King olmasının ardından girdiği derin uyku son buldu. Azeroth topraklarına ilk adımımızı attığımızda olacakları tahmin bile edemezdik. Elwynn Ormanlarında başlayan yolculuğumda ilk olarak halkın başına bela olan kurtların oluşturduğu tehlikeyi ortadan kaldırmak için gönüllü olmuştum, ardından haydutların yağmaladığı tarlaları onlardan temizlemek için maceranın ortasına atıldım. Haydut Kralıni yenmemin ve çevredeki insanları onun yarattığı tehlikeden kurtarmamın ardından bir üne sahip olmuştum. Kuzeydoğu’daki orc klanlarının yarattığı tehlikeyi durdurmak, güneydeki goblinlerin yardımına yetişmek derken kendimi Kuzey’de eski krallığın ölüm kokan topraklarında ölümsüzlere karşı savaşırken, hapsedilmiş element lordunun yarattığı tehdide bir son vermek için yeraltındaki cehennemimsi zindanlarda buldum. Bir gün, Dehşetli Kale Naxxramas’ın eski insan topraklarında bulunduğunu öğrendim. Gümüş Şövalyelerin yardımıyla oraya bir çıkarma yaptık. Orada bulunan korkunç ölüm şövalyelerinin arasında bir zamanlar efsanevi kılıç olan Ashbringer’ın taşıyıcısı olan Morgraine de vardı ama bunlar önemsiz detaylardı, önemli olan büyük Lich Kel’thuzad’ın sonunu getirmekti. Onu yendikten sonra phylactery adı verilen ve onu muhafaza eden küreyi Gümüş Şövalye rahiplerinden birine verdim, sonradan anladım ki aslında o rahip, Lich King’e hizmet eden bir casusmuş. Bütün emeklerimiz boşa gitmemişti yine de; Naxxramas tehlikesi ‘şimdilik’ ortadan kalkmıştı. Azeroth’u tehdit eden sayısız sorunla uğraşırken korkulan şey oldu; Dark Portal denen parçalanmış gezegen Draenor’un kalıntıları olan Outland’e açılan geçit aktif hale geçti. Orada öğrendiğimiz şuydu; Illıdan, Arhas’ın karşısındaki yenilgisinin sonunda aslında ölmemiş, yardımcıları tarafından Outland’e taşınmıştı. O başarısızlığının yanında Lich King’i durdurmak için antlaşma yaptığı şeytan lordu Kil’jaeden’in gazabından korunmak için bir ordu toplamaya başlamıştı. Illidan’ın delirmesi doğru kararlar vermesini engelliyordu, Sha’tar adı verilen Outland’in tehlike dolu topraklarında güvenliği sağlamaya çalışan birliğin şehri Shattrath’a saldırdı ve başarısız oldu. Oysa Kil’jaeden’in gazabından korunmak yerine Shattrath’a gereksiz bir savaş açmıştı. Kendisine gereken ordu için fel orc denilen kızıl tenli, gözlerini kan bürümüş bir orc türü yaratmıştı. İlk ölüm şövalyesi olan Teron Gorefiend’i yanına almıştı. Kael’thas ve Lady Vashj’in yakınlarında kaleler kurmasını sağlamıştı. Bunların yanında zamanın akışını değiştirmeye çalışan kötü niyetli bir ejder ırkına da karşı savaşıyorduk. Bütün Tehlikelerin icabına baktıktan sonra sıra Illidan’a gelmişti. Kara Tapınak adındaki yerden ordusunu yönetiyordu. Akama’nın Illidan’a ihanet ederek yanımıza geçmesi ve Maiev’in de bizle birlikte savaşması onu yenmemizi sağlamıştı. Tabi elimizden kaçan Kael’thas’ın, Kil’jaeden’ı Azeroth’a getirmeye çalıştığını öğrendik. Kaelthas’ı tekrar yendikten ve kafasını bedeninden ayırdıktan sonra Kiljaeden’i durdurmak için haftalar boyu yaptığımız saldırılar sayesinde onu geri göndermeyi başardık. İki yıl içinde başarılanlar inanılmaz şeylerdi ama hala Lich King Arthas’ın Buztacı Kalesi’nde hazırladığı planlar gözümüzden kaçmıştı ve yakında kralın gazabı Azeroth’u tekrar tehdit edecekti.
Hikayeye göre oyun evreninin süresiyle iki yıl içerisinde yaşananlar bunlardı ama şimdiye kadar karşılaştığımız her şeyden çok daha büyük bir öfkeye ve güce sahip olan Lich King, en sonunda harekete geçmeyi karar verdi.

Büyünün kontrol altında tutulmasını sağlamakla görevli olan ejder Malygos aklını tekrar kazanmasıyla birlikte Azeroth üzerinde büyü kullanan herkese savaş açıyor. Archimonde tarafından yıkılan büyücü şehri Dalaran uzun süre boyunca koruyucu bir kalkan içerisinde onarılıyordu. Bir gün, büyük bir gürültüyle oturduğu yerden ayrılan Dalaran, uçarak Northrend’da Malygos’a karşı saldırı için yerini aldı. Lich King’in yanında bulunan Vrykul ırkı ise fazlasıyla başa bela bir hale geliyor. Bir taurenın üç dört katı büyüklüğünde olan bu iri yarı, çirkin barbarımsı ırkın binaları, gemileri vs. Vikinglerle tamamen örtüşüyor. Sık sık karşımıza çıkacak olan Vrykul ırkı, titanlar tarafından yaratıldıktan sonra çirkin ve zayıf oldukları gerekçesiyle terk ediliyorlar ve kralları Ymiron, bütün çocuklarının öldürülmesini emrediyor. Çocuklarını saklayanların güneye kaçarak ve değişim geçirerek bir tür lanetin sonucunda insan ırkına dönüştüğü söylenir. Nerubianlardan bahsetmemek olmaz tabi Eski tanrılar Silithidler sayesinde Azeroth’u kontrol altına almayı düşünüyorlardı. Bu böceğimsi ırk, durmadan gelişirken trollerle olan savaşları sonunda ikiye bölündü. Birisi Kalimdor’da bulunan Ahn Qiraj’dan da tanıyacağımız Silithidler, diğerleri ise Kuzeydeki nerubianlar. Lich King Nerzhul Azerotha ilk geldiğinde vebanın nerubianları etkilemediğini ve onun zihinsel gücünün de etkisiz olduğunu anladı. Dreadlordların da yardımıyla durdurulamaz bir undead ordusu sayesinde. Azjol Nerub’u istila etti ve onların eski kralı Anub Arak’ı da kendine bağladı. Bunun sonucunda da undead nerubianlar ortaya çıktı. Sağ kalanlar ise hala Lich King’den intikam almak için uğraşmaktalar. Titanların etkileri de Northrend’de iyice hissedilebilir durumda hatta dwarların Gezginler Loncası adlı araştırma örgütü de onlarını kokusunu hissetmiş olacaklar ki adım başı onlara rastlayabiliriz.
Northrend’daki İlk Gün
Borean Tundra ya da Howling Fjord bölgelerinin birinde oyuna başlıyorsunuz. Alliance olarak; Stormwind’e eklenen ve oyuncuların işini fazlasıyla kolaylaştıran liman’daki gemiden ve Menethil Limanı’ndaki eskiden Darkshore’a giden geminin yerine gelen gemiden gidebilirsiniz. Horde tarafındaysanız Undercity’nin önündeki yeni zeplin kulesi ve Orgrimmar’dan kalkan zeplinle Northrend’e gidebilirsizin. Yeni gemi ve zeplin tasarımları hoş olmuş, açıkçası zeplinleri Red Alert’taki Sovyet’in sırıtan zeplinlerine(o zeplinlerin üzerindeki sinir bozucu sırıtış ifadesi hala aklımdan çıkmaz) benzettim.

Dalaran Northrend’a gittikten sonra eskiden bulunduğu bölgenin haliAlliance olarak paladinimle Borean Tundra’da Northrend’a ilk adımımı attım. Varian Wynn’ın onuruna yapılmış olan Valiance Keep’te indim önümde asker olmak için gönüllü olanlardan bir kuyruk gördüm. O kuyruğun ucunda bir görev vardı almak için gittiğimde kuyruktakilerin bana seni bizden daha üstün yapan ne, paladin? dediklerini fark ettim. Görevleri yaparken ilk fark ettiğim şey BC’deki gibi ilk görevden itibaren önceki oyundaki rare kaliteden daha iyi ve epik kaliteye yakın uncommon eşyaların çantalarımı doldurmasıydı. Birkaç görev yaptıktan sonra LFG sistemine girip bir Utgarde grubuna girdim. Vrykul savaşçıları ile dolu bu zindan açıkçası bana eğlenceli geldi; Hem gereğinden fazla uzun değil hem de fazlaca gereksiz ayrıntıyı barındırmıyor. Zindanı bitirince bana düşenler ve görev ödülleriyle birlikte dört parça rare kalite eşya kazandım ki TK ya da SSC eşyaları olan birini oraların eşyaları 75′e kadar rahat idare eder, eğer Black Temple, Zulaman veya Sunwell eşyaları varsa üzerinizde, onlar sizi WotLK raidlerinde bile rahatlıkla idare edebilirler. BC’de level 60-70 arası eşyaların oyuncuyu level 40 gibi göstermesi sıkıntı yaratıyordu. Artık eşyaların şekilleri oyuncunun sinirini bozmayacak halde. Ama eşya şekilleri artık çok çeşitli değil örneğin level 70-80 arası bir plate kullanıcısı sadece her parça için üç değişik zırh şekline sahip olacak. Şikayetçi miyim? Tabi ki değilim ama bütün epik zırhların ölüm şövalyesinin görev zincirini bitirince sahip olduğu zırhın şeklinde olması biraz sıkıcı. Set parçaları ise fena olmamış en azından BC’deki gibi uçuk zırh şekilleri yok. Zırhların verdikleri bonuslar vs. fazlasıyla tatmin edici örn. 35.000 cana sahip olan oyun sonu içerikle uğraşan tankları görebilirsiniz. Retribution paladinlerin sonunda kendilerine gelmesi paladinleri sevindirdi. Paladinlere yapılan bu değişiklik uzun süre konuşuldu itiraz edildi. Protection paladinler ise tanklıkta zaten iyi durumdayken daha da rahat hale geldiler üstüne sonraki yama yeni bir taunt yeteneğinin geleceği de cabası Demin taunt yeteneğini incelemiş bulunuyorum; Özel animasyona sahip değil yani normal taunt gibi (/roar) efektine sahip; 1 kutsal hasar verip düşmanı kendine çekiyor. Hunterların pet sistemleri tamamen elden geçirildi. Bağlılık seviyeleri ortadan kalktı yeteneklerin çoğu artık petlerin kendine özel yetenek ağacından geliyor. Egzotik pet evcilleştirme yeteneği ile de hunterlar core hound, jormungar, chimera vb. evcilleştirebilecekler. Pet sisteminde şimdiye kadar yapılmış değişiklikler hep canımı sıkmış olsa da bu seferki talent değişikliği gerçekten hoşuma gitti. Warriora gelen Titan Grip yeteneği beklendiği gibi çıkmadı.
Kralın Gazabı Neler Getirmiş?
Northrend’a girince uçan bineği kullanamamanın nedeni ise Blizzard’ın bütün içeriği oyuncuların ilk günden görüp heyecanı kaçırmasını engellemek için soğuk hava uçuş yeteneğini koyması ve uçuş için druidlerin de bu yeteneği öğrenmesi gerekmekte. Level 77 olunca çeşitli yerlerden 1000 altına bu yeteneği öğrenebilirsiniz.
Demin uçuştan bahsetmişken yeni bineklerden de bahsedeyim. Archievementlardan, Northrend’daki satıcılardan alınabilinecek binekler gayet başarılı bir şekilde modellenmiş. Token Sistemi sayesinde biriktirdiğimiz tokenlerla ya da parayla bazen tanınmışlık da isteyen bu bineklerden alabiliriz. Mesleklerle yapılanları da söylemeden geçmeyeyim. Bunlar arasında çeşitli renklerdeki drakeler, proto-drakeler, mamutlar ve daha değişik binekler de olabilir. Mamutlar demişken çoklu taşıma yeteneği olan mamutun 20.000 altına mal olduğundan bahsetmiş miydim? Kirin Tor tanınmışlığı sayesinde bu fiyatı düşürmek mümkün (iyi ki de mümkün 20.000!) Buradan anladığımız kadarıyla binek eğitimi için değil artık binek için bu kadar para ödemek gerekecek, genişleme paketleriyle ev sistemi koyup yüz bin altın isterlerse şaşmam. Mühendislik ile motor yapmak mümkün, terzilik ile de uçan halı yapılabilir.
Evcil hayvan çılgınlığı burada da devam ediyor sayın seyirciler! Tavşan, yürüyen bal kabağı, uçan sadist denizanası yavrusu derken bir de bunlar için besin maddeleri temizleme araçları ve taşma satan bir satıcı çıktı. Yeteri kadar hayvan biriktirene de ödül olarak ekstra pet veriliyor(binekler ve tabardlar için de bu durum geçerli). Tabardlar artık öyle durmayacaklar 80 olunca bir zindanda hangi tarafın tabardını takarsak oranın tanınmışlığını kazanıyoruz. Bu tabardları almak için o taraf ile friendly olmak yetiyor artık. Bu tabard veren dört taraftan birisi Kara Kılıç Şövalyeleriyle görev zincirini bitiren ölüm şövalyeleri friendly olacak. Uçan şehir Dalaran’a gitmek için şehrin ortasında portal için haykırmamak için şunlar yapılabilinir; Mageler 71′de oraya ışınlanabilir ve 74′de portal açabilir, 74 olan herkes görev ile oraya geçebilir, 77 olunca uçarak geçilebilinir ya da boş verin bir mageden portal açmasını isteyin. Ayrıca 70 olan kişiler Dalaran’da iken Violet Stand kristallerini aktif edebilir.

Lich King, Ebon Hold’da ölüm şövalyesi görevlerini verirken20.000 altına mamut hayvancuğunu almak istiyorsanız para kazanmanın eskisi kadar zor olmadığını belirtmek isterim. Mesleklere önem verirseniz hızlıca para kazanabilirsiniz. Eski günlük görevlerden medet ummayın zira artık daha az para veriyorlar. Yakında WotLK için günlük görevler eklenecektir. Üreticilikle uğraşmak istemiyorsanız iki mesleği de toplayıcılık olarak alabilirsiniz. Aşçılık, balıkçılığı da ihmal etmeyin. İyileştirme yeteneği olan bir sınıf olsanız da ilkyardımı gözden çıkarmayın zaten iki-üç saatte Grand Master olabileceğiniz bir meslek kendileri. Yeni meslek olan inscription sayesinde parşömenler ve glyphler(kabartmalar) yapılabilir. 3 minör 3 majör glyph var ve bunlar açık artırmadan alınabilir. Genellikle savaşta pet etkileri olmasa da majörlerden daha pahalıya bulunan minör glyphleri de göz ardı etmeseniz iyi olur. Demirci olduğum için beni en çok sevindiren şey zırhıma soket ekleyebilmem oldu. Titansteel’i rafine etmek için soğuma süresi olduğundan yüksek fiyatlarla (200-300 altın) yapılabilinir. Enchanterlar ise enchantlarını parşömenlere çevirip açık artırmada satabilirler. Demek istediğim WotLK’in gelmesiyle piyasa canlandı denebilir.
Epik Olta: Tuskarr adı verilen fok benzeri ırk nötr ırk ise oyunda birçok yerde karşımıza çıkmakta. Kaplumbağalarla fazlasıyla içli dışlılar. Çeşitli yerlere kaplumbağa gemilerinin üzerinde seyahat edebiliriz. Tuskarrların görevlerini yaparak onların reputationlarını kazanabilir ve exalted olunca da epik olta (!) ve evcil hayvan olarak penguen kazanabilirsiniz. Taunka denen beyaz boğalar da taurenların kuzenleri oluyorlar. Sadece erkek Taunkaların tipleri değişik onun haricinde sesleri vs. her şeyleri aynı.
Dalaran: Unutmadan şunu da söyleyeyim; Warcraft’ın kitaplarını okuduysanız Rhonin’i ve onun eşi Vereesa Wildrunner’ı (evet, Sylvanas’ın kardeşi) bilirsiniz. Kirin Tor tarafından zamanında dışlanan büyücü, şimdilerde Kirin Tor’un başında geliyor. Dalaran’da üç taraf var biri Alliance’a bağlı ve bölgelerine sadece Alliance oyuncularının girebileceği Silver Covenant ve Horde’a bağlı olan Sunreavers ve tahmin edebileceğiniz gibi Kirin Tor var. Şehirde birçok yere giden portallar var; Başta başkentlere olmak üzere Shattrath, Zamanın Mağaraları, Wintergrasp, savaş alanları ve Crystalsong Ormanı’na giden portallar. İki karşıt taraf (Scryers ve Aldor) şehirlerde yok peki bunlar nerede diyorsanız sizi şöyle alalım. Bu arada belirteyim; geçenlerde Warcraft kitaplarının yenisi çıktı ve bildiğim kadarıyla olayların WoW’da gördüğümüz olaylarda yakından ilişkisi var.
Karşı Taraflar: Murloca benzeyen Gorlok ırkından olan Oracles ve kunduzumsu(yok artık) Wolwar ırkına mensup Frenzyheart Tribe arasında bir çatışma var ve bu taraflar sürekli birbirlerine karşı saldırılar düzenliyorlar. Birini seçerseniz diğeri size düşman oluyor. Farklarına gelirsek ödülleri şunlar; Oracles en yüksek tanınmışlıkta kritik şansını yükselten ve xp, honor veren bir düşman öldürünce mana, rage, rp, enerji dolduran bir trinket veriyor ayrıca eğlencelik olarak 7 gün sakladıktan sonra pet ya da epic binek verebilen bir yumurta veriyorlar. Frenzyheart Tribe ise saldırı hızını artıran(haste rating) ve xp ve ya honor veren bir şey öldürünce daha fazla damage vermenizi sağlıyor verdikleri kutuyu da 7 gün saklayınca potion ya da kullananı beş dakika boyunca wolwara dönüştüren bir parça veriyorlar.

Sylvanas’ı Forsakenların başkenti Undercity’de öldürdüğümü belirten ArchievementBir zamanlar kendi milletleri için ön saflarda savaşırken canlarını yitirmiş, Lich King tarafından diriltildiklerinde ise çevresindeki her şeye ölüm tattırmayı amaçlayan bir açlığa sahip olan, rün kılıçlarını ustalıkla kullanan ve nekromensırlık sanatı hakkında uzmanlık sahibi olan bu ölüm şövalyeleri Azeroth’a tekrar ölümü getirmek için vebanın hüküm sürdüğü bölgelere dönüyorlar. En başta kendimizi Dehşetli Kale Acherus’da buluyoruz. Üzerimizde uncommon bir zırh var. Gidip Lich King’le konuşup ilk görevimizi yapıyoruz. Baron Rivendare dahil tanıdığımız kişileri görüyoruz ve bir anda Morgraine’ın ikinci oğlunu görüyoruz Darion Morgraine, üstelik sırtında da Ashbringer’ı taşıyor. Onla konuştuktan sonra aşağı iniş yapıyoruz ve tekrar tekrar yapmak istenecek o görevlere başlıyoruz. Dürüst olmak gerekirse gördüğüm en eğlenceli görev zinciri buydu, görevleri yaptıktan sonra çevrenin nasıl değiştiğini görüyoruz. İnsanları bizi görünce nasıl tepki verdiklerini ya da olayların sonucunda nasıl isyan ettiklerini uzaktan izliyoruz. Lich King’in görev metinlerinin tamamen seslendirildiğini ve son görevin tamamen seslendirilmiş olduğunu gördükten sonra Outland’in ne kadar sıkıcı geldiğini düşünmeye başladım.
Knights of the Ebon Blade: (spoiler başlangıç) Son görevde Gümüş Şafak Şövalyelere resmen dalıyoruz binlerce Scourge savaşçısına karşın yüzlerle ifade edebilecek şövalyeler savaşıyor ve en sonunda Tirion Fording, Darion’u etkisiz kılıyor. O sırada Aleaxdros Morgraine ile oğlunun bir anısı beliriyor bir anda Lich King ortada beliriyor ve ortalığı karıştırıyor. Lich King’e karşı hamle yapan Darion’un yere serilmesiyle birlikte Ashbringer’ı tirion’a fırlatıyor ve o sırada inanılmaz bir olaya tanık oluyoruz; Ashbringer’ın laneti kalkıyor ve Tirion, Lich King’e Ashbringer’ın gerçek gücü ile vurmasıyla birlikte Lich King ağır bir yara alıyor ve oradan kaçıyor. Tirion tam o sırada Gümüş El Şövalyeleri ile Gümüş Şafak Şövalyelerini birleştiğini ve Gümüş Ordunun doğduğunu ilan ediyor. Ondan sonra Darion’dan Varian Vynn’e barış metnini yollama emri geliyor ve Stormwind’e gidiyoruz. Kaleye Doğru ilerlerken çürük sebzeler ayakkabılar fırlatıyor çevreden ve bağrışma sesleri duyuluyor. Kaleye vardığımızda metni Kral Varian Wynn’e verdikten sonra Kara Kılıç Şövalyelerinin artık Alliance’a dost olduğunu ve Scourge’a karşı resmen bir savaş başladığını ilan ediyor. (spoiler bitiş)
Sınıf Mekanikleri: Ölüm Şövalyesinin oyun mekaniklerini incelersek on saniyede dolen ve yetenekler tarafından kullanılan ikişer tane üç farklı rünün toplamda altısının çeşitli yetenekler tarafından ayrı ayrı kullanıldığını görürüz. Bunlar Frost, Blood ve Unholy. Bir de yeteneklerle arasıra bazı rünler ölüm rününe dönüşebilir ve bu rün, bütün hepsinin yerine kullanılabilir. Yeteneklerimizi kullandıkça runic power (rp) kazanıyoruz. Ölüm Şövalyesinin bazı yetenekleri rp kullanır ve diğer yeteneklerden daha farklı artılar sağlarlar.
Yetenekler: Yeteneklerinin diğer sınıflardan ayrılmasını sağlayan bir diğer özellik ise önemli yeteneklerin düşmana bulaştırılan hastalıkların sayısına göre çalışması. O sayı arttıkça hastalık isteyen yetenekler de daha fazla hasar verecektir. Ölüm Şövalyesinin bazı yetenekleri onu ve hizmetkarını iyileştirebilmektedir. Hizmetkar dediğim ghoul denen zombimsi yaratık. Oluyor. Unholy yetenek ağacında ilerlenir ise ghoulün kendine ait ismi oluyor kontrolünü biz yönetebiliyoruz ve iki dakika yerine sınırsız süre yaşıyor. Ayrıca Unholy yetenek ağacında ilerleyen ölüm şövalyesi öldükten sonra ghoul olarak 45 sn yaşıyor. Blood ağacında ise Bloodworm denilen özellik çok dengesiz olsa da çok işe yarıyor. O ağaçtaki puanlar ölüm şövalyesinin hasarını ciddi bir şekilde artırıyor. Frost ağacı ise çift ya da iki elle tanklık yapmayı sağlıyor.
Warriorun duruşlarına(stance) benzeyen varoluş(presence) sistemi ölüm şövalyesinin çatışma sırasında rol değiştirmesini sağlayabiliyor ve inanın ki bu üç presence karakterin gücünü fazlasıyla değişik biçimde etkiliyor.
Blood, hasarı artırıyor ve hasara bağlı olarak canının bir kısmını iyileştiriyor.
Frost, zırhı artırıp düşman üzerindeki dikkat çekme yeteneğini güçlendiriyor.
Unholy, saldırı hızını daha da hızlandırıp yeteneklerin soğuma süresini düşürüyor.
Death Grip yeteneği ise çok işe yarıyor; düşmanı bir mesafeden kendine çekiyor ya da Path of Frost su üstünde tüm partinin yürüyebilmesini ve binek kullanmasını sağlıyor. Army of the Dead ise bir ghoul ordusu ışınlayarak düşmana korku salar, Horn of Winter ise Strength ve Agility’i level 75′den itibaren 155 artırır. Death Gate sadece ölüm şövalyelerinin gidebileceği Acherus’a istediği zaman götürebilir. Orada tamir, rün işlemeciliği yapılabilinir ve eğitim alınabilinir.
Rün İşlemeciliği: Enchantler gibi çalışıp onlarla aynı silaha yapılamayacak ve silah soulbound değilse bile üzerine yapıldığında gri kalite silahı bile soulbound yapar. O yüzden bazı akıllıların bedava enchant yapıp açık artırmaya çok daha pahalıya silahı koyması engellenir. Ayrı bir meslek gibi gelmekle beraber level atladıkça yenileri öğrenilebilinir. Sladırıyı engelleme şansı vb. ekleyebilir. Şimdilik en iyisi Fallen Crusader olarak bilinir ve level 70′de öğrenilir. Strength’i 15 sn. boyunca %30 yükseltebilir ve ölüm şövalyesini %3 oranında iyileştirebilir. Runeforge’da yapılması gerekir ve runeforge sadece Acherus ve Shadow Vault’ta bulunur.
En azından yeni bir kahraman sınıf eklenene kadar ölüm şövalyesi türünün tek örneği olacak ve bunun sonucu olarak da uzun bir süre bol bol ölüm şövalyesi göreceğiz. Herkes yeni bir sınıfı ve o sınıfın getirdiklerini merak edeceği için neredeyse her hesapta bir ölüm şövalyesi olacaktır.
Diğer Yenilikler
Phasing: Burada çeşitli görev vb. yollarla bir görevi yaptıktan sonra diğer karakterlere görünmez olan bir şeyi biz görebiliyoruz, bir kabı açılıyor ya da bazı şeyleri artık göremiyoruz. Örnek vermek gerekirse Battle for Undercity görevini yapanlar Varimathras ve Putress’i bir daha göremeyecekler ayrıca görevin başka basamaklarındaki oyuncular birbirlerini göremezler.
Gölgeler ve Grafikler: İlk seviyesinde alıştığımız yuvarlak şekildeki saçma gölgeler, ikinci seviyede karakterlerin ve npc’lerin dinamik gölgeleri üç ve dörtte ise çevredeki bina karakter vs. dinamik gölgeleri olur. Beşinci seviye düzgün çalışmaz siyah ekran olunun kilitlenmesi gibi sonuçlara neden olabilir, henüz test aşamasında. Grafiklere değinecek olursam pek bir gelişme olmadığını ama bazı büyü efektlerinin değiştiğini ve Northrend’ın diğer bölgelere nazaran daha iyi göründüğünü belirtmeden geçemeyeceğim. Her ne kadar kesin bir bilgi olmasa da grafik hakkında ileride bazı eklentiler yapılabilineceği söylenmekte.
Arena Yenilikleri: Kendilerine has dinamikleri olan Orgrimmar ve Dalaran Arenaları eklendi ve ileride izleyici sitemi eklenmesi muhtemel. Tabi ölüm şövalyelerinin gelmesi ve paladinlerin de artık PvP’a daha da elverişli hale gelmesi olayların yüzünü biraz da olsa değiştirmiş gibi gözüküyor.
Kuşatma Araçları: Bu araçlar Lake Wintergrasp ve Strand of the Ancients’da bulunur. Battlefield serisindeki gibi araçların farklı özellikleri vardı kimi tek kullanıcılıdır ama hızlıdır, kimi pilot ve makineli kullanıcısına sahiptir, Kiminde kullanıcının kontrolü tamdır yolcular saldırıya açıktır.
Estetik Ameliyatı: Gerçek parayla isim değiştirme özelliğinden sonra da geçenlerde karakterimizin yüzünü ve cinsiyetini gerçek para ile değiştirme özelliği getirildi. Tabi karakterimin suratını ya da cinsiyetini her ne kadar değiştirmek istemesem de bazı arkadaşlarımın bu yeniliğin gelmesine sevindiklerini gördüm.
Değinmek istediğim son şeyler…
Bu arada belirtmek isterim ki oyun içerisindeki tüm raid ve zindan içeriği bitirilmiş durumda ve WoW hakkındaki gelişmeleri yakından takip edenler bilir ki Ensidia isimli lonca tüm içeriği level 80′e ulaşır ulaşmaz temizledi. BC öncesinde raid zindanlarını bitirebilmek haftalar alabilirken bu süre BC ile düştü ve WotLK ile normal zindanlar kadar rahat bitebilir hale geldi. Bu konudan pek de hoşnut olduğum söylenemez çünkü raidlerin kendine has bir zorluğu olması her zaman daha iyiydi ve oyuncular raidler için gerçekten büyük bir uğraş gösteriyorlardı. Tabi bu durum benim her ne kadar hoşuma gitmese de raid içeriğini görme şansı olmayanların raidlere girebilmesini sağladı ve bildiğiniz gibi geçen ek pakette eklenen ‘heroic’ seviye zindanlar raidlere de gelmiş durumdalar. 10 ve 25 kişilik türleri var ve haliyle 25 kişilikler 10 kişiliklere göre daha zor olmakla beraber raid sonunda 25 kişiliklerde oyuncuların eline geçen eşyalar daha kaliteli olabiliyor. Archievement sisteminin de gelmesiyle birlikte zindanlar ve raid zindanlarını bitirenlere binek ödülü veriliyor tabi bu da grup arama kanallarında sadece archievement için zindanlara gitmek için mesaj atanlara rastlamak alışılır bir şey oldu. Tabi eski zindanlara ve içeriğe olan ilgi bu sistem sayesinde arttı ve yirmi kişilik ve level 80′lerle dolu bir grubun kolayca katledilmesine rağmen o archievementa ulaşmak için saatlerce uğraşan o grubu izlemek gerçekten unutulmayacak bir macera olabiliyor. İzlemek derken tüm uyarılara rağmen kendilerine güvenip, uyarıları dikkate almayan grubun suçu büyük oluyor. Zamanın Mağaraları’ndaki yeni zindan olan Eski Stratholme, bize Arthas’ın yanında Warcraft III’ten aşina olduğumuz ‘The Culling’ bölümünü tekrar yaşama daha doğrusu zamanda geri giderek Infinite Dragonflight adı verilen ve amaçları belirli olmayan ve geçmişi değiştirmeye çalışan bir ejder türüne karşı savaşarak olayları tekrar düzene sokma şansı veriyor. Bu da Infinite Dragonflight’ın başımıza daha çok bela açacağını gösteriyor.
Archievement demişken de bu konudaki fikrimi söylememde fayda var; Açıkçası uzun zamandır eklenmesi gereken bu sistemin oyuna başarılı bir şekilde entegre edilmesi hoşuma gitti. Tabi hala bu yeniliği sindiremeyenler de var. Açıkçası oyun boyunca başardıklarımı kaydeden bir sistem olması hiç de kötü bir yenilik değil. Ayrıca bazılarının da ödüllü olması da işe renk katıyor. Bazen eğlencelik archievementlara da rastlayabiliyoruz. Örneğin karşı taraftaki öldürülen oyuncuyu kucaklayarak (/hug komutu) Make love, not Warcraft (South Park’ın WoW’u eleştiren ünlü bölümünün ismi oluyor kendileri) archievementını kazanıyoruz ve kazandığımız archievement, bulunduğumuz raid ya da gruba, loncamıza ve çevredekilere duyuruluyor. Bir de ‘Feats of Strength’ denilen geçmişte alabildiğimiz ve artık alınması mümkün olmayan ya da sunucuda sadece tek kişinin erişebildiği archievementlar var. Bunlara örnek vermek gerekirse geçenlerde WoW’un 4.yılı nedeniyle belirtilen süreye kadar oyuna girenlere verilen Blizzard Ayısı’nı vermişti ve o ayıyı edinenler ayının Feat of Strength’ini kazanmıştı. Karşı tarafın liderlerini öldürene siyah ayı bineği veren archievement nedenleriyle tarafların sık sık toplanıp karşı tarafın başkentlerine saldırıp onların liderini öldürmesi alışıldık bir tablo oldu. Hatta bir aralar bu archievement olayını abartıp Alliance tarafından olmama rağmen Orgrimmar’a girip oranın zindanını bitirdim üstüne yetmezmiş gibi oradaki balıkçılık archievementlarını da topladım.
PvP konusunda çok da sağlam yenilikler olduğunu söyleyemeyecek olsam da yeni gelen savaş araçları da ileride çıkacak olan yamalar ile daha da oturmuş hale gelecekler diye umuyorum. Savaş araçlarıyla bir kaleye saldırılması ve oranın savunulması hoş bir sistem olmuş ve ayrıca savaş alanlarından kazandığımız tokenları buradan da kazanabildiğimizi belirtmek isterim. Wintergrasp kalesini elinde tutan tarafında Vault of Archaon adındaki raid zindanına ulaşabildiğini eklemek isterim. Zindanda tek boss var ve bitirilmesi de çok kolay. Heroic modunda da mamut düşmesi olasılığı olduğunu da belirtmek isterim.
Tokenların, binek ve evcil hayvanların artık çantalarımızdan kalkıp ayrı yerlere gitmeleri de fazlasıyla iyi olmuş. Çünkü eskiden yeni binek, evcil hayvan alacağımızda ve ya tokenları toplarken tereddüt ederdik ve zaten onların kapladığı yer fazlasıyla canımızı sıkardı(ah bir de görev eşyaları da ayrı yere gitse). Bu binek, token ıvır zıvırının ayrı yere gitmesi ben de dahil olmak üzere tüm oyuncuları mutlu etti. Hatta geç bile kalınmış olsa da artık onları sırtımızda taşımak zorunda olmayacağız.
İlk eklentide yapılan hatalar her ne kadar tekrar edilmemiş ve eli yüzü düzgün bir eklenti paketi yapılmış olsa da raid içeriğinin kolay oluşu ve PvP konusunda biraz zayıf kalması hoşuma gitmedi ama geri kalan özelliklerini ve getirdiklerini düşünecek olursak bu oyun bir harika diyebilirim. Bu eksiklerine rağmen hala en iyi oyunu olduğunu bize tekrar kanıtlamayı başardı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder